Thursday, November 13, 2008

dont insult my intelligence, please.

hari ini memang hari yang menguji kesabaran.

mula-mula ditraumatizekan dengan lecture tentang STD. too much x-rated images. ulcerated penise, ouch that looks painful. dont do sex, it will kill you. ok literally kill you. u will either die from embarassement or end up killing yourself when u have no penis left. STD will give u complete penile destruction. LOL (bukan sengaja bercakap tentang penis tapi Dr. Chan byk menunjukkan gambar male genitals than female)

anyway just wear condom. even when doing blow job.

so a friend said to me this today: i am only suitable to be a GP.

WTF?! just because i find its hard to look at painful procedure (or thinking about it per se) doesnt mean that i can only be settled to be a GP. right? do i look stupid? siryesly do i? i'm just not comfortable with pain. inserting a catheter into urethra, that looks painful right? inserting a metal pin into penis to get a sample of penile discharged, i am sure that is painful.

so what if i cant handle watching the procedures? does that means that i am going to be a lesser doctor than you? just because i dont think putting patient in pain is a cool procedure to watch doesnt mean i only layak to be a GP dan tidak layak menjadi surgeon ataupun specialist. and also whats with that tone yang seolah-olah berkata menjadi GP seperti doktor kelas bawahan? what is wrong with you really? kenapa selepas dua tahun berada di negara maju ini pemikiran kamu maseh cetek?

saya memang tidak puas hati dengan kamu sejak dulu lagi. sejak kamu kata wanted adalah muvie yang paling best pernah kamu tonton. clearly kamu belom menonton banyak muvie lagi. oh kasihan. wanted bukan muvie paling best ok. oh saya lupa, kamu belom pernah menonton cerita transformers. dan tidak pernah mendengar tentang cerita ironman. oh kasihan. tidak cukup dengan itu, kamu membuat janji menonton cerita quantum of solace dengan saya (padahal clearly saya tidak invite kamu dan saya memang ingin menonton seorang diri) dan selepas itu pergi menonton dengan org lain sebelum saya pergi menonton cerita itu. dan selepas kamu balik kamu ketuk pintu bilik saya dan kata "tak best pun". kamu memang annoying dan irritating gila, kamu tahu x? atas dasar apa cerita wanted itu diklasifikasikan sebagai muvie paling best? plot cerita itu tidak kukuh, cuma cerita itu mempunyai aksi2 yang menarik dan mendebarkan, diselit dengan aksi terlampau kejam. cerita best tidak perlu kejam ok. tidak perlu adegan peluru menembusi kepala dipaparkan berkali2. cerita yang intelligent dicampur dengan aksi berlwan yang menarik dan tidak perlu kejam pun sudah boleh jadi brilliant. ya, seperti bourne trilogy. tidak perlu aksi kejam melampau2, maseh juga brilliant.

haha ini seperti review filem pula. ada satu lagi saya tidak puas hati, kamu poser. saya letak status 'bulan jangan biar siang' di ym, seminggu kemudian kamu pun guna ayat yang sama.

hari ini maseh lagi hari yang mencabar kesabaran.

seorang kawan lain tidak habis2 mengganggu saya di ym tentang mengebook hostel/hotel. saya kata buat malam esok saja, saya nak belajar dan membuat tutorial. clearly manusia selain saya memang tidak penyabar. i hate it when people try to rush me into things. susah sangat ke nak tunggu sehari?? membuat kerja secara terburu-buru memang tidak akan mendatangkan hasil yg bagus. saya rasa macam nak cakap dengan dia: fak off! adakah bagi alasan x boleh tumpu dengan study selagi x book hostel? wtf? not my problem kalau kamu mempunyai penyakit gila seperti itu. go get help. siryesly. kamu x terfikir kah yg kamu x berhenti2 mengacau saya semasa saya study itu membuat kan saya x boleh tumpu? sekarang kan saya dah x ada mud nak study dan membebel di blog ini seorang diri? and also making fun of me kerana saya tidak sanggup melihat painful procedur juga tidak cool. making fun of me for answering black instead of red semasa dr chan bertanya tentang colour mycobacterium tuberculosis selepas di Z-N stain doesnt amuse me at all. eventho i admit answering black does make me look very very stupid. (sometimes my stupidity is unquestionable). and mengada-adakan cerita tentang melihat muka saya nervous di dalam dissection room juga menyakitkan hati gila babi ok. y cant u just leave me alone? as if ur miss perfect.

and saya baru saja selesai berchatting dgn seorang lagi kawan yg memang sial. like i said memang mencabar kesabaran hari ini. seolah2 hari ini dipilih untuk menyakitkan hatiku. he insulted me about dun laoghrie (i put up the pics dalam post sebelom ini), saya kata tempat itu cantik lagi indah, dia kata x indah langsung. wadefak la kan. padahal dia yg beria-ia nak tgk gambar, lepas tu senang2 nak insult that place like that. for your information masa saya tiba di tempat tersebut, saya esaited gila macam berada di awang-awangan. kamu tahu kan dalam cerita kartun momen seperti ini, semua jadi slow motion, seolah-olah sedang melompat dan terbang di awangan. sbab saya tidak boleh melompat terapung2 macam dalam cerita kartun dan tidak ada slow motion, saya berlari2 anak sambil hampir mendepangkan kedua belah tangan kerana terlampau esaited. lepas tu saya rasa silly dan tidak best berlari2 macam budak kecil seorang diri, baru saya mula berjalan. dan dia berani kata tempat itu tidak indah langsung?? fak him. i mean sukati dia lah nak rasa tempat itu lawa ke x, cuma jgn bernada angkuh seolah2 kamu saja yang pernah pergi ke tempat yang lawa please. saya tahu sya memang tidak banyak berjalan, tidak luas pemandangan. dont be so cocky about it dude.

manusia oh manusia kenapa kau selalu menyakitkan hati. kenapa kau tidak boleh fak off saja?? y cant u all leave me alone????? kamu semua memang bitch. and stupid. kamulah jenis org yang kalau nak bunuh diri akan telan panadol instead of paraquat. hahaha (kakdi pinjam ur words)

sekarang saya faham kenapa saya bertukar menjadi introvert, kerana tidak mahu dikelilingi oleh manusia stupid seperti mereka2.

p/s: ejan, u see why i hate the world so much now?

14 comments:

LovelyEyna said...

cut his penis! ahaha! saya sayang kamu. n btw, saya telah belajar menukar skin blog sendiri dengan bantuan seorang kawan di sini. saya takut kamu busy jadi tidak mahu mengacau kamu walaupun pada mula-mula saya minta pertolongan kamu, hehe... kamu jangan pula tulis blog anok saya, ok? hahahahaha ;p

Nurharith Afnizan said...

ooh mungkin world sekitar anda di sana sahaja yg sucks barangkali. mungkin bila kamu disamping kawan2 kamu, dunia kamu menjadi cerah belaka.

yeah, kdg2 people boleh jadi a pain in you-know-what. biarlah mereka dgn keluarga mereka. asal kita bahagia.

time aku molah exam yg sucks gila tadik, aku tetiba terpikir nama english k kau. jenn. haha. sheila is jenn. wanie is annie. lols.

oren said...

ina: saya rasa kamulah yg patut menulis blog tentang saya, tentang kawan yang mungkir janji. haha so u know how now ey? if u still need help just ask k, tp kamek pun sik brapa pande hal IT tok. haha cuba jaya saja.

ejan: kenapa mereka tidak boleh jadi normal? kenapa? n exam kau sucks? hoho n whats with jenn?? why jenn? i always have like elizabeth, but i know i'm no elizabeth at all. LOL so i'm keeping the name for my daughter. :) n ko dh dpt k tenet ey?

LovelyEyna said...

hahaha... saya tidak kisah tentang hal itu... saya tahu kamu tgh busy menguruskan bastard stupid yang kamu cerita di dalam blog itu (saya cakap "bastard"!!! oh my God!!! dan saya ialah seorang geng suro! tidakkah kamu rasa itu caka, sheila? hahahaha!!!) tapi jika kamu membeli coklat dan tidak bagi coklat itu dengan saya, saya pasti akan menyisir rambut kamu menggunakan serampang tiga mata (apakah itu?)... haha... ;p
p/s: saya juga mahu nama baru!!! kenapa saya tidak ada nama baru juga??? berani kamu, ejan... hahaha... ;p
p/p/s: back to sheila again. btw, blog saya yang baru sudah officially open. tapi cuma baru ada satu entry sahaja. haha... it's at lovelyeyna.blogspot.com.

oren said...

itulah saya pelik hari itu saya cuba buka kamu punya blog tapi dia kata blog does not exist. kamu ialah geng suro? gud for u ina! i just quit my usrah last week. wow we're going into different direction. LOL
and there u go again ngerepak pasal benda yg tidak dipahami, apa jak la serampang tiga mata.

p/s: saya jawab bagi pihak ejan, bukan nama kamu ialah amy adams ka?
pp/s: i'll check it out!

Nurharith Afnizan said...

firstly, ina kamu sangat scary kerana menyuruh oren potong penis org. menakutkan. haha. kmk try pikir nama english k ktk, tp sekda nama yg termuncul dlm palak mek. so you have to settle for amy adams la for the time being, boleh? :p
exam sangat sucks kerana hampir kesemua saya tidak reti menjawab. fikiran melayang2 dan saya terattach nama kamu ngan jenn. haha. jennifer kali mun full. ngeh ngeh ngeh. anak kamu itu nama jenn atau liz? bkn kamu ckp tidak mahu beranak kah? kah kah kah

oren said...

fak eh, knak suma urg ko klaka kitak-kamek kakya aku sorang jak di aku-kau ko???
yah yah ko rasa ko cukup study sik? ka soalan yg keluar itu di luar skop pembelajaran kamu? aku rasa ko sik cukup study. :P
i still dont see myself as jenn, tapi terima kaseh, nama itu agak cantik.
nama elizabeth la for my daughter, lexie elizabeth full name nya. apa jak ka merik nama anak kedak nama urg putih ka. p anak aku, skati la o? oh pasal beranak, ya saya memang tidak mahu. mungkin akan adopt saja.

LovelyEyna said...

kepada ejan: hahaha!!! saya cuma bergurau. oren!!! saya harap kamu tidak melakukannya (maka note tok pakei ejan, bah... haha... ;p) tidak mengapa. saya sudah dapat nama yang cantik. "giselle"... apa macam? haha ;p p/s: kadang-kadang saya memang scary... haha... ;p
to oren: serampang tiga mata ialah benda seperti sisir bergigi yang kita gunakan untuk menyikat rambut except that serampang tiga mata ini cuma mempunyai tiga gigi yang besar dan digunakan ketika gardening. nasib baik saya tidak cakap cangkul kepala kamu. hahaha... lexie elizabeth? baguslah... nanti ada juga teman anak saya yang bernama orang putih... haha... ;p

Nurharith Afnizan said...

adoh eh. maok di kamek kitak juak si shila tok. ahha :P

well ku rasa mungkin aku yg sik cukup belaja kali. aiyaya.

LovelyEyna said...

sheila, my latest entry is dedicated to you... it's on Taylor Swift... yeah, you guess it... haha... ;p

LovelyEyna said...

sheila, i've given you an award! jangan lupak ambik, ok? p/s: to ejan, in case you drop by here... i've given you an award as well. collect it from my blog, haha... ;p kenak kmk sik dapat leave comment di blog ktk? what happened gajah elephant?

liv said...

ey,oren.

hidup memang palat,bukan?tapi esok masih ada.. :))

yeah,saya agree dengan gazette (pun intended,lolol) u shud cut off their penises if they ever make u feel like dat ever again!oh,sikda penis pun,cut off their tits jak la.kakakakak.

remember (i sure u do) bout jirim kelabu dalam otak(for which i answered kuning)? that was hilarious, n up till now, i still think it's funny. lol. yeah,padan muka aku kaco ko kat lab aku kenak soal cekgu lau. ahah. i wonder y the whle class xtetak time ya. they dont have a sense of humor, donchu tink?? oh, my point is, if you ever feel the way they made me feel, just remember u still got another friend with a brain bersaiz kacang ere.

xoxoxoxoox.
nobita

p/s:nama omputeh aku annette.aku sikmok nama annie.annie sounds sissy!

liv said...

i mean if you ever feel the way they made you feel

**darn.typo!

oren said...

yeah the jirim kuning saga continue.. which prove my statement that sometimes my stupidity is unquestionable. i give u that jirim kuning answer! fak eh.. and answering black instead of red memang sama dgn situasi jirim kuning-kelabu ya doe! very stupid sampe sekda urg tetak, n my lecturer mesti terkejut gila dgn my stupidity, dah la dr chan ya malaysian. :'(
and cutting other people penises and tits seems painful. i scared, remember? haha